11 Şubat 2010 Perşembe

Bir Tasarımın Acıklı Öyküsü


2009 Temmuz ayında çok sevgili hocam Şuhnaz Yılmaz bana yakında çıkaracağı kitabın kapak tasarımını yapmamı rica etti.

Ben tabii ki acaip sevindim ve seve seve kabul ettim ama bu Ocak ayına kadar konuya doğru dürüst konsantre olamadım derslerden dolayı. Birkaç gün önce tasarımı bitirip hocama yolladım, kendisi de yaptığım dizaynları çok beğendiğini belirtti.

Şimdi buraya kadar herşey güzel gibi gözüküyor değil mi? Halbuki maalesef madalyonun bir de öbür yüzü var.

Üstte görmüş olduğunuz fotoğraf benim masaüstüm. Bu kitap tasarımı için tam anlamıyla çılgın atıp desktop'uma indirdiğim (kırmızı çerçeve içerisinde yeralan) "151 adet" görselin hepsini teker teker kullanıp deneyerek neticede "1 adet" tasarım elde edebildim. Bu bahsettiğim tek dizaynı üretme süreci toplamda tam 74 saatimi aldı.

İşte size amatör/çakma bir tasarımcının acıklı öyküsü...

Not: Öbür hafta piyasaya salacağım "Enver Murad"ın 3. albüm kapağını da dikkatlice bakarsanız görebilirsiniz.

2 yorum: