18 Temmuz 2010 Pazar

This is madness!


Her ne kadar Nietzche "din toplumların afyonudur" demişse de, bence artık popüler kültür toplumların afyonu olma konusunda "maç fazlasıyla" dini yerinden edebiliyor.

Bilen bilir Aşk-ı Memnu'nun çekildiği yalı Sarıyer sahil şeridindedir. Ne zaman oradan geçsem hep yolun karşısında çekirdek yiyen, fotoğraf çeken (ki ünlü kimse yok yalının dışında) ve öylece durup saatlerce bakan yaklaşık 30 kişi görürdüm.

Dizi bitince o bölge boşaldı doğal olarak yollara meraklı kişiler taşmaz oldu. İnsanların kendi işleriyle ilgilenmelerine seviniyordum ki geçen hafta bir baktım Sarıyer'de başka bir yalı içerisinde yine hararetli bir prodüksyon çalışması var ve köşkün dışında yine benzer bir kalabalık alıştığım görüntüleri sergiliyor: merakla bakıyor, duruyor, izliyor, başka da birşey yapmıyor...

O an aklımdan geçiriverdim insanların zihin ve bedenlerini meşgul etmek gerek diye, bölge sakinlerinin heyecan ihtiyacı ve birşeylerle ilgilenme dürtüsü de böylece karşılanmış oluyordu.

Sevgili halkımın "ünlü görme" arzusu bitmek tükenmiyor maalesef, çekilen dizi hakkında bir bilgiye sahip olan/olmayan onlarca insanı orada saatlerce tutabilen bu gücün ileride başımıza daha neler açacağını ise tahmin bile edemiyorum.

Değersiz yorumlarımı buraya kadar okuyan herkese teşekkürler...

Not: En yukarıdaki çalışma yine benim naçizane çizimlerimden oluşmuş olup photoshop'ta renklendirilmiştir. Bana modellik yapan sevgili Berilciğime çok teşekkür ederim :)

3 yorum:

  1. ben bi keresinde ordan kıvanç tatlıtuğ falan arabayla çıkarken gördüm. herkes el sallıyodu.

    YanıtlaSil
  2. hahaha, insanlar o kadar çok bekliyor ki eninde sonunda birisine denk geliyor tabii :)

    YanıtlaSil